Pierwsi klienci w ciągu godziny
Trener Jakub
Cele
Stworzenie identyfikacji wizualnej: Wdrażając te same czcionki i schematy kolorów, zapewnię spójność marki i pomogę zwiększyć lojalność klientów.
Poprawa użyteczności: Łatwa nawigacja, angażujące animacje i prosta funkcjonalność sprawią, że użytkownicy będą dłużej zainteresowani i zachęceni do rezerwacji spotkania.
Wzrost konwersji: Gdy wszystko stanie się bardziej spójne i użyteczne, rezultat może być tylko jeden: wyższy wskaźnik konwersji na całej linii.
Proces
Klient nie posiadał danych o zachowaniach swojej persony, a jego usługa jest premium. Nie mogłem pozwolić na puste strzały w komunikacji. Postanowiłem na przeprowadzenie badań jakościowych metodą wywiadu pogłębionego, aby dokładnie poznać motywacje zakupowe naszej grupy docelowej.
Na podstawie analizy danych z badań stworzyłem dedykowaną architekturę informacji na stronie. Kolejnym krokiem był moodboarding i wireframing. Dobrałem czcionki oraz kolory, aby projekt strony był zgodny z marką osobistą klienta.
Po zatwierdzeniu przygotowanych widoków strony internetowej, przeszedłem do wdrożenia technicznego. W tym miejscu postawiłem na custom code. Pozwoliło nam to na pełną kontrolę nad projektem, bez zbędnych wtyczek czy ingerencji stron trzecich.
Ostatnim punktem było podpięcie analityki, dzięki której mogliśmy mierzyć wszelkie założone wskaźniki efektywności projektu. Dla prostoty zarządzania, wszystkie narzędzia zostały zainstalowane przez Google Tag Manager.
Rezultat
Finalnie udało nam się osiągnąć spektakularny efekt. W ciągu godziny po wypuszczeniu strony internetowej, klient miał już pierwsze umówione konsultacje. Oprócz tego, udało nam się osiągnąć współczynnik odrzuceń na poziomie 34% (dane z GA4 na podstawie 135 osób). Te informacje pokazują, że na skuteczną stronę internetową składa się nie tylko intuicyjny design. Liczy się każdy detal - od badań po profesjonalne wdrożenie.
Umiejętności
Badania użytkowników, Copywriting, UX/UI design, Programowanie, Analiza danych